بلاگ بلاگ .

بلاگ

تبخال لب خود را با این روش ها به طور طبیعی و سریع درمان کنید

درمان تبخال لب راه و روش هایی دارد که با توجه به دلایل ایجاد تبخال باید انجام شوند تا به سرعت نتیجه آن ها ظاهر شود. بهترین و سریع ترین درمان تبخال بازهم در دل طبیعت نهفته است که در این بخش از سلامت نمناک به معرفی تمام آنها خواهیم پرداخت.

تبخال چیست و چرا ظاهر می شود؟
یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه تاول های ریز نمایان می شود. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می گردد.

برای تب خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تبخال از بین می رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

درمان تبخال لب

انواع ویروس تبخال
ویروس تبخال در دو نوع وجود دارد که شامل:

ویروس تبخال نوع 1:
معمولاً از طریق تماس با بزاق آلوده منتقل می شود (برای مثال از طریق بوسیدن، خوردن از یک ظروف و یا به اشتراک گذاری موارد شخصی). مرتبط با عفونت دهان، لب و صورت است.

ویروس تبخال نوع 2:
از طریق تماس جنسی منتقل می شود و با زخم یا زخم تناسلی مرتبط است.

عفونت منجر به تب خال تناسلی در دهان و تب خال تناسلی در ناحیه تناسلی می شود، و ممکن است از طریق تماس دهانی یا جنسی ایجاد شود.ویروس حتی زمانی که زخم و نشانه ها دیده نمی شوند، می تواند منتقل شود.

شیوع بیماری تب خال با تب، زخم دهانی و بزرگ شدن غدد لنفاوی مشخص می شود.اولین قسمت شیوع تب خال نیز ممکن است با تب همراه باشد.پس از شیوع بیماری، این ویروس تمایل دارد به سیستم عصبی برگردد و می تواند دوباره به خاطر محرک ها مانند استرس، بیماری، مواد غذایی خاص، تغییرات هورمونی، جراحی و سیستم ایمنی در خطر افتاده فعال شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۰:۰۵ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)