بلاگ بلاگ .

بلاگ

كمپ اجباري ترك اعتياد

كمپ اجباري ترك اعتياد مكاني است كه با شرايطي خاص اقدام به پذيرش معتادين مي كند. اين كمپ ها با هدف درمان و ترك اعتياد براي سرويس دهي به افراد و خانواده هاي آنها ايجاد شده اند. در واقع، كمپ هاي اجباري به عنوان نقطه ي شروع براي بيماراني هستند كه مشكل خود را نمي پذيرند و تمايلي براي درمان ندارند.

بهتر است كه فرايند ترك اعتياد به صورت خودجوش ايجاد شود. در اين حالت، خود فرد به اين نتيجه مي رسد كه نياز به كمك دارد. بنابراين، براي رسيدن به هدف، تمام تلاش خود را انجام مي دهد. اما تاثير مواد مخدر در بسياري از معتادين باعث مي شود تا فرد قدرت تصميم گيري خود را از دست بدهد. در اين شرايط، ممكن است فرد معتاد به خود و اطرافيان آسيب وارد كند. اين امر كاملا طبيعي است. مواد مخدر بر روي جسم و روان فرد تاثير مي گذارند. در برخي مواقع اثرات آن به حدي شديد است كه بيمار كنترلي بر رفتار و اعمال خود ندارد. وجود كمپ هاي اجباري ترك اعتياد براي كمك به بيماراني كه تمايلي به ترك اعتياد خود ندارند، ضروري به نظر مي رسد.

انواع كمپ هاي اجباري ترك اعتياد
1- كمپ ترك اعتياد اجباري خصوصي : معتادين با درخواست خانواده، در اين كمپ ها بستري مي شوند.

2- كمپ ترك اعتياد اجباري دولتي : در اين كمپ ها، بستري افراد معتاد توسط نيروهاي انتظامي يا شهرداري صورت مي گيرد.

قانون مربوط به ترك اعتياد اجباري
بر اساس ماده 16 قانون، همه معتادان متجاهري كه در ملاعام، مواد مخدر مصرف مي كنند، به وسيله ي نيروي انتظامي بازداشت مي شوند. بعد از غربالگري و طي مراحل ديگر به كمپ هاي ترك اعتياد فرستاده مي شوند. معتاداني كه به اين صورت راهي كمپ مي شوند، بايد 6-3 ماه به صورت اجباري در كمپ بمانند. بعد از گذشت اين زمان، با دستور قضايي و مسئولان مربوطه مرخص مي شوند.

مهم ترين هدف هاي كمپ اجباري ترك اعتياد
يك كمپ اجباري مناسب فضايي مناسب را براي مددجويان فراهم مي كند تا آنها بتوانند بدون نگراني و استرس، فرايند درمان را طي كنند. در اين محيط، فرد احساس آرامش مي كند و از نگاه ها و رفتارهاي تحقيرآميز خبري نيست. يكي از اهداف كمپ اجباري ترك اعتياد اين است كه شرايطي را فراهم كند تا فرد معتاد، احساس مجرم بودن و تحقير شدگي نكند و با اميد به زندگي، مراحل درمان را ادامه دهد. در مراكز ترك اعتياد، با افراد به صورت محترمانه برخورد مي شود.

در فضاي كمپ، هيچ گونه ماده مخدري در دسترس بيماران قرار نمي گيرد. براي افزايش روحيه بيماران، امكان ملاقات با خانواده و دوستان وجود دارد. اين امر باعث مي شود تا فرد معتاد احساس تنهايي و نا اميدي نكند و اشتياق كافي براي ادامه درمان داشته باشد.

يكي ديگر از اهداف كمپ ترك اعتياد، آموزش مهارت هاي ارتباطي مي باشد. افراد با يادگيري اين مهارت ها مي توانند مشكلات و احساسات خود را بازگو كنند. علاوه بر اين، آشنايي و مصاحبت با كساني كه موفق به ترك شده اند، به بيماران كمك مي كند تا تلاش بيشتري براي درمان انجام دهند تا سريع تر به زندگي عادي خود بازگردند.

دسته بندي افراد حاضر در ترك اجباري
1- دسته اول شامل افرادي مي شود كه اعتياد شديدي به مواد مخدر دارند. اين امر براي خانواده و اطرافيان آنها بسيار آزاردهنده مي باشد. به همين علت با شكايت به دادستان، زمينه حضور فرد در كمپ اجباري ترك اعتياد را فراهم مي كنند. در اين حالت، هزينه كمپ توسط خانواده فرد پرداخت مي شود. اگر شرايط مالي خانواده خوب نباشد، بخشي از هزينه ها را دولت پرداخت مي كند.

2- دسته دوم معتاديني هستند كه در كوچه و خيابان مشغول استعمال دخانيات مي باشند و توسط نيروهاي دولتي جمع آوري و به مراكز ترك اعتياد منتقل مي شوند. در اين حالت، هزينه هاي كمپ بر عهده دولت مي باشد.

شرايط بستري شدن در كمپ اجباري ترك اعتياد
شرايط خاصي براي بستري شدن در كمپ هاي اجباري وجود ندارد. فقط پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر قانوني فرد معتاد مي توانند به صورت اجباري، او را بستري كنند. براي اين منظور بايد مدارك هويتي معتبر ارائه دهند. در واقع، پذيرش در اين كمپ ها بايد با توافق خانواده و مراجع قضايي صورت گيرد. معتادين از طريق تيم اجباري و اقدام خانواده به كمپ مراجعه مي كنند. در برخي موارد هم عمليات بستري توسط اكيپ اورژانس آمبولانس و داشتن برگه قضايي انجام مي شود. بعد از مراجعه به كمپ و بررسي وضعيت بيمار، مراحل درمان آغاز مي گردد. در پايان دوره ، براي ترخيص بيمار نياز است تا معرف درجه يك وي در كمپ حاضر شود و مراحل اداري را طي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۴:۲۰ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

چرا بازها از مرگ‌بارترين شكارچيان طبيعت هستند

منظره صدها هزار خفاش كه هنگام غروب از پناهگاه خود به حركت درمي‌آيند، از مناظر شگفت‌انگيز طبيعت است. دسته‌هاي خفاش مي‌تواند به‌قدري متراكم باشد كه از فاصله دور شبيه دود به‌نظر برسد. اما رفتار هوايي پرندگان شكاري كه آن‌ها را شكار مي‌كنند، نيز به همان اندازه شگفت‌انگيز است.

مطالعه‌ي اين رفتارها در گوشه دورافتاده‌اي از بيابان چيواوا (كه از جنوب غربي ايالات متحده تا مكزيك امتداد دارد) از نكات برجسته كار تقريباً ۲۵ ساله گراهام تيلور به‌عنوان زيست‌شناسي كه پرواز پرندگان را مطالعه مي‌كند، بوده است. مطالعه تيم تيلور با همكاري لورا كلوپر، دانشمند متخصص درزمينه‌ي خفاش‌ها از دانشگاه نيوهمپشاير انجام شد.

حيواناتي كه مورد شكار واقع مي‌شوند، معمولاً امنيت را در گروه پيدا مي‌كنند و خفاش‌ها نيز از اين قاعده مستثني نيستند. حركت در گروه خطر مورد حمله واقع شدن را كاهش مي‌دهد و همچنين مي‌تواند شكارچي را سردرگم كند و رديابي هدف را براي آن‌ها سخت‌تر كند. اين پديده «اثر سردرگمي» ناميده مي‌شود. انسان‌ها نيز به اين شيوه توسط گروه‌هاي بزرگ اشياء و حيوانات سردرگم مي‌شوند.

وقتي خفاش‌هاي دم‌آزاد برزيلي به شكل دسته‌هايي از غارهاي خود خارج مي‌شوند، بازهاي سوينسون به آن‌ها حمله مي‌كنند. خفاش‌ها هنگام خروج از غار نسبت‌به فضاي باز بسيار كندتر پرواز مي‌كنند (در صورت باز بودن فضا، آن‌ها مي‌توانند به سرعت حدود ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت برسند). تيم تيلور متوجه شد كه به‌نظر مي‌رسد بازها تحت‌تأثير اثر سردرگمي قرار نمي‌گيرند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۳:۰۴ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

هر آنچه در مورد اورولوژيست و كار متخصص اورولوژي بايد بدانيد

در زمان مصريان و يونانيان باستان، اطبا اغلب رنگ، بو و بافت ادرار را معاينه مي كردند. آنها همچنين به دنبال حباب، خون و علائم ديگر بيماري بودند. امروزه يك رشته خاص پزشكي كه بر سلامت سيستم ادراري متمركز شده است را اورولوژي مي گويند. در اينجا نگاهي به آنچه ارولوژيست انجام مي دهد و هنگامي كه بايد يكي از اين متخصصان را ملاقات كنيد، بررسي مي شود.

متخصص اورولوژي كيست؟
ارولوژيست ها بيماري هاي دستگاه ادراري را در مردان و خانم ها تشخيص داده و درمان مي كنند. آنها همچنين هر چيزي را كه مربوط به دستگاه تناسلي در مردان است، تشخيص داده و درمان مي كنند.

در برخي موارد، آنها ممكن است عمل جراحي را انجام دهند. به عنوان مثال، آنها ممكن است سرطان را از بين برده يا انسداد دستگاه ادراري را باز كنند. ارولوژيست ها در محيط هاي مختلفي از جمله بيمارستان ها، درمانگاه هاي خصوصي و مراكز ارولوژي فعاليت مي كنند.

وظايف اورولوژيست

متخصص اورولوژي كدام بخش از بدن را درمان مي كند؟
سيستم مجاري ادرار
مجاري ادراري سيستمي است كه ادرار را در بدن ايجاد كرده، ذخيره و از دفع مي كند. متخصص اورولوژي مي تواند هر بخشي از اين سيستم را درمان كند. اين موارد شامل مواردي است كه در ادامه ي اين بخش از سلامت نمناك خواهيد خواند:

كليه ها، ارگان هايي هستند كه براي توليد ادرار مواد دفعي را از خون تصفيه مي كنند.
مجاري ادرار، لوله هايي هستند كه از طريق آن ادرار از كليه ها به مثانه جريان مي يابد.
مثانه، كيسه توخالي است كه ادرار را ذخيره مي كند.
غدد آدرنال، غده هايي هستند كه در بالاي هر كليه قرار دارند و هورمون ها را آزاد مي كنند
سيستم توليد مثل مردان
ارولوژيست ها همچنين تمام قسمت هاي سيستم توليد مثل مردان را درمان مي كنند. اين سيستم از اندام هاي زير تشكيل شده است:

آلت تناسلي مرد، ارگاني است كه ادرار را آزاد مي كند و اسپرم را از بدن خارج مي كند.
پروستات، غده اي است كه در زير مثانه است كه مايعات را به اسپرم اضافه مي كند تا مني را توليد كند.
بيضه ها، دو عضو بيضوي موجود در داخل كيسه بيضه هستند كه هورمون تستوسترون را توليد كرده و اسپرم توليد مي كنند.
متخصص اورولوژي

اورولوژي چيست؟
ارولوژي رشته اي در پزشكي است كه بر بيماري هاي دستگاه ادراري و دستگاه تناسلي مردان تمركز دارد. برخي اورولوژيست ها بيماري هاي كلي دستگاه ادراري را درمان مي كنند.

ساير رشته هاي ارولوژي
سايرين در نوع خاصي از ارولوژي مانند:

اورولوژي زنان، كه به شرايط دستگاه تناسلي و دستگاه ادراري زن توجه دارد.
ناباروري مردان، كه بر مشكلات متمركز است كه مانع از عدم باروري همسران مي شود.
عصب شناسي، كه به دليل شرايط سيستم عصبي بر مشكلات ادراري متمركز است.
اورولوژي كودكان، كه به مشكلات ادراري در كودكان مي پردازد.
انكولوژي ارولوژيك كه بر سرطان هاي دستگاه ادراري از جمله مثانه، كليه ها، پروستات و بيضه ها تمركز دارد.
شرايط تحصيلي و آموزشي اورولوژي چيست؟
شما بايد مدرك دانشگاهي چهار ساله كسب كرده و سپس چهار سال دانشكده پزشكي را بذرانيد. پس از فارغ التحصيلي از دانشكده پزشكي، بايد چهار يا پنج سال آموزش پزشكي را در يك بيمارستان طي كنيد. در طول اين برنامه كه به آن رزيدنتي گفته مي شود، شما در كنار ارولوژيست با تجربه كار مي كنيد و مهارت هاي جراحي را مي آموزيد.

بعضي از متخصصان مجاري تصميم مي گيرند يك يا دو سال آموزش اضافي انجام دهند. به اين دوره آموزش فلوشيپ گفته مي شود. در اين مدت در يك ناحيه از سيستم مجاري ادراري به طور تخصصي مهارت كسب مي كنيد. اين مي تواند شامل انكولوژي ارولوژيك يا اورولوژي زنان باشد.

در پايان آموزش، متخصصان ارولوژي بايد در آزمون گواهينامه تخصص را براي متخصصان ارولوژي شركت كنند. هيئت علمي ارولوژي دانشگاه پس از اتمام موفقيت آميز در آزمون، آنها را تأييد مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۹:۲۵ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

گفتار درماني كودكان

گفتار درماني كودكان
گفتار درماني كودكان روشي است كه به كودكاني كه در بيان صداها يا كلمات مشكل دارند، كمك مي كند. بچه ها به مرور زمان كارهاي زيادي را ياد مي گيرند. آنها در 10-6 ماهگي به صورت چهار دست و پا راه مي روند. سپس ياد مي گيرند كه راه بروند، حرف بزنند و با اطرافيان خود معاشرت كنند. معمولا كودكان در 15 ماهگي به درستي راه مي روند و در اين زمان مي توانند چندين كلمه صحبت كنند. دامنه كلمات آنها در 18 ماهگي به 20 كلمه مي رسد. همه كودكان چنين شرايطي را تجربه نمي كنند. برخي از كودكان در بيان كلمات و صداها و توسعه مهارت هاي زباني كند هستند. براي بهبود اين وضعيت مي توان به مركز گفتار درماني كودكان مراجعه نمود.

گفتار درماني كودكان چيست؟
گفتار درماني كودكان يك روش موثر براي بهبود گفتار كودك مي باشد. برخي از كودكان دچار مشكلات زباني و گفتاري مانند اختلالات واجي و صدا، بيان ضعيف، لكنت زبان و ... هستند. با استفاده از گفتار درماني كودكان مي توانند اين مشكلات را برطرف نمايند. گفتاردرمانگر به كودك مي آموزد كه كلمات و صداها را به خوبي ادا كند. در گفتار درماني كودكان، بيماري يا اختلالاتي را مورد ارزيابي قرار مي دهند كه بر روي گفتار آنها تاثير مي گذارند.

به طور كلي گفتاردرماني يكي از زير شاخه هاي توانبخشي است كه براي تشخيص، شناسايي و درمان مشكلات مرتبط با گفتار و زبان به كار مي رود.

 

گفتاردرمانگر كيست؟
گفتار درمانگر يا متخصص گفتار درماني فردي است كه اختلالات مربوط به گفتار، زبان و بلع را شناسايي و به بررسي آنها مي پردازد. او تلاش مي كند تا بهترين روش درمان اين مشكلات را پيدا كند. گفتاردرمانگر براي درمان مشكلات افراد، فقط از صحبت كردن استفاده نمي كند.
دلايل اختلالات گفتاري در كودكان متفاوت مي باشند. به همين علت گفتار درمانگر با متخصصين مغز و اعصاب، روانشناسان، پزشكان اطفال، درمانگران ذهني و جسمي، فيزيوتراپيست ها، معلمان مدرسه، والدين و ... در تماس است. به اين ترتيب مي تواند با بررسي دقيق وضعيت كودك، يك روش درماني اثرگذار را انتخاب كند.

برخي از گفتار درمانگران براي درمان اختلالات گفتاري و زباني كودكان اقدام به بازسازي و بهبود فضاي زندگي بيمار مي كنند. به اين صورت محيط مناسب تري را براي بهبود وضعيت كودك فراهم مي كنند. در مورد كودكاني كه دچار لكنت زبان هستند، به پدر و مادر و اطرافيان مشاوره هايي مي دهد تا بتوانند شرايط بهتري براي رفع لكنت ايجاد نمايند.

گفتار درماني چه فوايدي دارد؟
مهم ترين فايده گفتاردرماني، حل مشكلات ناشي از اختلالات ارتباطي و گفتاري است. خدمات گفتار درماني نقش مهمي در بهبود بيان، زبان و درك كودك ايفا مي كنند. علاوه بر اين، مشكلات بلع و غذا خوردن كودك را برطرف مي كنند. درمانگر براي حل اين مشكلات از تمارين خاصي استفاده مي كند. گفتاردرماني موجب مي شود تا مشكلات تكلم، ارتباط و غذا خوردن كودكان رفع شوند. كودك با استفاده از گفتاردرماني مي تواند به صورت صريح و بدون وقفه يا تپق زدن صحبت كند. به اين ترتيب مشكلات روحي ناشي از اختلالات گفتاري بهبود پيدا مي كنند. رفع اختلالات گفتاري و بياني موجب مي شود تا اعتماد به نفس كودك افزايش پيدا كند. از ديگر فوايد گفتار درماني مي توان به درمان اختلالات واجي و بهبود توانايي هاي گفتاري در كودكان مبتلا به فلج مغزي، سندرم داون، اوتيسم و ... اشاره كرد.

 

هدف از گفتار درماني كودكان
هدف از گفتار درماني كودكان اين است كه كودك بتواند به راحتي با اطرافيان خود ارتباط زباني و گفتاري برقرار كند. گفتار درمانگر تلاش مي كند تا بيشترين توانايي هاي فرد را براي برطرف ساختن مشكلات و اختلالات گفتاري و زباني به كار گيرد. متخصصين گفتار درماني از علوم مختلفي مانند علوم اعصاب، آناتومي و روانشناسي نهايت بهره را مي برند.
اختلالات گفتار درماني

مهم ترين اختلالات گفتار درماني، شامل مشكلات مربوط به گفتار(تكلم)، زبان، صدا، بلع و ارتباط مي شوند. در ادامه به برخي از مشكلات گفتار درماني اشاره مي كنيم.

1- مشكل در پيدا كردن كلمات : برخي از كودكان نمي توانند كلمات را به درستي در كنار هم قرار دهند و يك جمله ي معنادار بسازند. معمولا اين مشكل به دليل نقص هاي خاص زباني (مانند تاخير زباني) ايجاد مي شود. در برخي موارد، كودك در تلفظ حروف مشكلي ندارد، اما نمي تواند منظور خود را به مخاطب برساند. كودكاني كه با اختلالات زباني مواجه هستند، منظور ديگران را متوجه نمي شوند. آنها نمي توانند يك ارتباط كلامي موثر با مخاطب خود برقرار نمايند. گاهي اوقات، اختلالات زبان يا گفتار همراه با ساير اختلالات يادگيري بروز مي كنند. در برخي موارد هم با اختلالات عاطفي يا رفتاري مانند اضطراب يا بيش فعالي همراه مي شوند.

2- مشكلات ارتباطي: برخي از كودكان، نمي توانند افكار و نظرات خود را به ديگران منتقل كنند. گاهي اوقات، كلمات كافي را براي بيان منظور خود پيدا نمي كنند و در برخي مواقع هم نمي توانند كلمات مناسب را از بين كلماتي كه آموخته اند، پيدا كنند. اين موارد باعث مي شوند تا كودك در برقراري ارتباط اجتماعي با مشكل مواجه شود. به طور كلي رايج ترين مشكلات زباني كودكان به عدم آگاهي آنها از نحوه ي كاربرد لغات، نياز به تفكر براي پيدا كردن واژه ها، ناتواني كودك در يافتن كلمات موردنظر و عدم وجود محتواي كافي با وجود حجم زيادي از كلمات مربوط مي شوند.

3- آسيب هاي ساختاري زبان : در اين حالت، كودك قادر به ساختن جمله نيست يا جملاتي مي سازد كه از نظر دستور زبان صحيح نيستند. اين امر باعث مي شود تا نتواند ارتباط خوبي با اطرافيان خود برقرار نمايد.

4- مشكلات مربوط به خواندن و نوشتن : يكي از شايع ترين اختلالاتي كه در كودكان مشاهده مي شود، اختلال يادگيري است. در اين حالت كودك نمي تواند ارتباط درستي بين حروف، صداها، كلمات و معاني آن ها پيدا كند. بسياري از كودكان و نوجواناني كه با اين مشكل مواجه هستند، در زمينه تحصيلي دچار مشكل مي شوند. در اين حالت، نمي توانند پا به پاي همسالان خود پيش بروند. آنها در برخي از موضوعات تحصيلي دچار افت مي شوند. اما در ساير موضوعات به خوبي پيش مي روند.

5- مشكلات صدا : يكي از مواردي كه موجب تضعيف ارتباط اجتماعي كودك مي شود، توليد صداهاي نازك و گوش خراش توسط وي است. اين امر باعث مي شود تا افراد تمايلي به برقراري ارتباط با وي نداشته باشند و از او دوري كنند.
6- مشكلات ادراكي : اين نوع از مشكلات زماني اتفاق مي افتند كه برداشت هاي حسي در مغز به خوبي پردازش نمي شوند. مشكلات ادراكي انواع مختلفي دارند كه شامل خطاهاي ادراكي لاير، عمودي و بينايي- حركتي مي شوند. اين مشكلات به دلايلي مانند نقص هاي مادرزادي، اختلالات رشد و بلوغ و ... رخ مي دهند. متخصصان با توجه به درجه و نوع اختلال ادراكي از يك روش درمان خاص استفاده مي كنند. كودكاني كه دچار مشكلات ادراكي هستند، نمي توانند يك ارتباط خوب را با اطرافيان خود برقرار نمايند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۷:۵۱ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

كمپ ترك اعتياد در اصفهان


كمپ ترك اعتياد در اصفهان
امروزه وابستگي به مصرف مواد به ويژه مواد مخدر و محرك از پديده هاي پيچيده و شوم جامعه مي باشد. اين معضل جامعه را از امنيت، آرامش و ارزش هاي اخلاقي مورد تهديد و آزار قرار مي دهد. كمپ ترك اعتياد، مكاني براي ترك اعتياد بيماراني است كه به انواع مواد اعتياد دارند.

در اين مقاله با كمپ ترك اعتياد در اصفهان آشنا مي شويم. همراه ما باشيد.


كمپ ترك اعتياد در اصفهان

كمپ ترك اعتياد در اصفهان مكاني با مجوز رسمي از بهزيستي مي باشد كه اقدام به درمان و ترك اعتياد بيماران مي كند. در كمپ ترك اعتياد در اصفهان از روش هاي مختلفي مانند ترك سنتي، روش سم زدايي و ترك با استفاده از متادون براي ترك مواد استفاده مي نمايند كه مرسوم ترين آنها ترك ناگهاني (سقوط آزاد) است. اين نوع روش درمان در بين افراد با نام ترك يابويي نيز شناخته مي شود. كمپ ترك اعتياد در اصفهان به بيماران كمك مي كند تا موادي مانند شيره، كوكائين، ترياك، هروئين، متادون، ترامادول، گل و ... را ترك نمايند. در واقع معتاد به عنوان يك بيمار در كمپ ترك اعتياد پذيرش شده و تا زمان تكميل دوره بهبودي در اين مكان ساكن مي شود.

كمپ ترك اعتياد در اصفهان


بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان

بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان مكاني مي باشد كه كه در درجه اول از كادر درماني مجرب و حرفه اي تشكيل شده است. همچنين شرايطي را ايجاد مي كند تا فرد بتواند با حضور در يك محيط مناسب و به دور از جامعه، اعتياد خود را ترك نمايد. براي ترك هروئين و ماريجوانا لازم است تا بيمار در يك فضاي آرام و به دور از استرس حضور پيدا كند. روش درمان گروهي براي كمك به اين افراد بالاترين ارزش درماني را دارد.
بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان از تمامي امكانات درماني و رفاهي برخوردار است. مزيت ديگر بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان، حضور افراد در محيطي پاك و به دور از هر گونه ماده مخدر مي باشد. ضمن اينكه آموزش هايي در زمينه مهارت هاي ارتباطي، بيان مشكلات و احساسات هم به بيمار داده مي شود. بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان جلساتي براي بيماران در نظر گرفته تا با افرادي با شرايط مشابه خود آشنا شوند. افرادي كه توانسته اند مسير درمان را با موفقيت سپري نمايند و يك جايگاه مناسب اجتماعي پيدا كنند. آشنايي با اين افراد، ميزان اميدواري را در بيماران افزايش مي دهد.

بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان

 

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان با اهداف گوناگوني به بيماران كمك مي كند. از اهداف اين كمپ عبارتند از:

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان

1- مهمترين هدف كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان، ايجاد فضايي مناسب و سرشار از آرامش و احترام براي بازتواني و درمان بيمار است. محيطي كه شخص معتاد احساس تحقير و مجرم بودن نداشته باشد و با او مانند يك انسان عادي و بيمار كه نياز به درمان دارد، رفتار شود.

2- يكي ديگر از اهداف كمپ ترك اعتياد خوب، قرار گرفتن فرد مصرف كننده در محيطي به دور از مواد اعتياد آور است. همچنين فرد به هيچ گونه از مواد مخدر دسترسي نداشته باشد.

3- سومين هدف كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان اين است كه بتواند يك محيط موقتي براي زندگي شخصي بيمار فراهم نمايد. محيطي كه امكان حضور دوستان، خانواده و آشنايان فرد در آن وجود داشته باشد. اين عامل نقش مهمي در تقويت روحيه بيمار دارد.

4- در كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان، آموزش هايي در زمينه مهارت هاي ارتباطي و بيان مشكلات، احساسات و عواطف ارائه مي شود. بيمار در اين محيط با كساني آشنا مي شود كه شرايط او را تجربه كرده و پس از ترك به زندگي عادي خود بازگشته اند. اين افراد با بيان تجربيات خود به بيمار كمك مي كنند تا فرآيند ترك اعتياد را با اميد بيشتري به آينده سپري كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۲:۴۷ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

تبخال لب خود را با اين روش ها به طور طبيعي و سريع درمان كنيد

درمان تبخال لب راه و روش هايي دارد كه با توجه به دلايل ايجاد تبخال بايد انجام شوند تا به سرعت نتيجه آن ها ظاهر شود. بهترين و سريع ترين درمان تبخال بازهم در دل طبيعت نهفته است كه در اين بخش از سلامت نمناك به معرفي تمام آنها خواهيم پرداخت.

تبخال چيست و چرا ظاهر مي شود؟
يك بيماري ويروسي است كه توسط ويروسي به همين نام ايجاد مي شود و موضع درگير به صورت التهاب و مجموعه تاول هاي ريز نمايان مي شود. ويروس هرپس سيمپلكس عامل بيماري تب خال در صورت، آلات تناسلي هر دو جنس، مغز، چشم و گاهي حتي فلج بل نيز مي گردد.

براي تب خال هنوز درمان قطعي وجود ندارد و اگر ويروس وارد بدن شود تا پايان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعي بدن بروز مي نمايد. اگرچه در برخي بيماران و پس از چندين سال عود بيماري، به ناگهان تظاهر مجدد تبخال از بين مي رود اما همچنان ناقل ويروس به ديگران خواهند بود.

درمان تبخال لب

انواع ويروس تبخال
ويروس تبخال در دو نوع وجود دارد كه شامل:

ويروس تبخال نوع 1:
معمولاً از طريق تماس با بزاق آلوده منتقل مي شود (براي مثال از طريق بوسيدن، خوردن از يك ظروف و يا به اشتراك گذاري موارد شخصي). مرتبط با عفونت دهان، لب و صورت است.

ويروس تبخال نوع 2:
از طريق تماس جنسي منتقل مي شود و با زخم يا زخم تناسلي مرتبط است.

عفونت منجر به تب خال تناسلي در دهان و تب خال تناسلي در ناحيه تناسلي مي شود، و ممكن است از طريق تماس دهاني يا جنسي ايجاد شود.ويروس حتي زماني كه زخم و نشانه ها ديده نمي شوند، مي تواند منتقل شود.

شيوع بيماري تب خال با تب، زخم دهاني و بزرگ شدن غدد لنفاوي مشخص مي شود.اولين قسمت شيوع تب خال نيز ممكن است با تب همراه باشد.پس از شيوع بيماري، اين ويروس تمايل دارد به سيستم عصبي برگردد و مي تواند دوباره به خاطر محرك ها مانند استرس، بيماري، مواد غذايي خاص، تغييرات هورموني، جراحي و سيستم ايمني در خطر افتاده فعال شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۰:۰۵ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

شلوار مناسب پاييز؛ راز شيك پوشي و تيپ پاييزه

با فرا رسيدن فصل زيباي پاييز بسياري از خانم هاي شيك پوش به فكر ست كردن لباس هاي خود مي افتند. براي ست كردن لباس هاي پاييزي،انتخاب شلوار و هماهنگ نمودن آن با ساير لباس ها اهميت زيادي دارد. اگر مي خواهيد در اين فصل زيبا جزو خوش تيپ ترين ها باشيد، با اين بخش از دنياي مد نمناك همراه شويد.

لگ يا شلوار چرم؛ براي تيپ خونگي و باشگاه
شلوار چرم زنانه يكي از شيك‌ترين لباسهايي است كه خانم‌ها مي توانند براي پاييز انتخاب نمايند و با لباس هاي خود ست كنند. پوشيدن شلوار چرم با لباس هاي اور سايز درخشندگي لوكسي به استايل شما مي‌دهد، اگر در باشگاه به اين استايل، كتاني بنددار نيز اضافه كنيد، جذابيت را در استايل خود به كمال رسانده ايد.

شلوار چرم

شلوار بگ
شلوار بگ يكي از شلوارهاي راحتي است كه در سال‌هاي اخير هم در استايل رسمي و هم استايل اسپرت مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. اگر به استايل هاي كژوال و اسپرت علاقه مند هستيد؛ مي‌توانيد به راحتي شلوار بگ را با هودي به همراه كتاني ست كنيد.

شلوار راسته
شلوار راسته براي همه فصول و استايل هاي مختلف قابل استفاده است. براي فصول سرد سال مي توانيد شلوار راسته جين را با ژاكت بافت ست كنيد. اين شلوار براي ست كردن با باراني و كفش هاي چرم در ست هاي پاييزي مناسب است. مي‌ توانيد اين مدل شلوار‌ را با بوت و نيم بوت بپوشيد اما اگر استايل كژوال داريد، بهتر است با اسنيكر‌ يا كتوني‌ بپوشيد.

اين نوع شلوار كه از بالا تا پايين به يك اندازه مي باشد، پاييز امسال جزو ترندهاست و شما مي توانيد آن را با لباس هاي پاييزي و زمستاني خود ست كنيد.

استايل پاييزي

شلوار جاگر
شلوارهاي جاگر كه پارچه آن درست در بالاي مچ پا جمع مي‌شود، در اصل براي ورزش ساخته شده اند اما به دليل راحت و جذاب بودن آن در استايل هاي مختلف نيز از آن استفاده مي شود. شلوارهاي جاگر يكي از بهترين شلوارها براي داشتن استايل كژوال هستند. اين نوع شلوار را مي توانيد با ژاكت يا سويشرت، كاپشن و باروني، كت جين، هودي نيز ست كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۲:۵۱ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

كمپ ترك اعتياد در تهران

كمپ ترك اعتياد در تهران مكاني است كه بسياري از افراد براي رفع مشكل اعتياد خود به آنجا مراجعه مي كنند. متاسفانه، افراد زيادي با مشكل اعتياد دست و پنجه نرم مي كنند. اين امر باعث سست شدن بنيان خانواده شده است. از طرفي رشد اعتياد، سلامت و امنيت جامعه را نيز به خطر مي اندازد. فرد معتاد، كسي است كه نسبت به يك ماده مخدر مانند هروئين، گل، شيشه، ترياك و ... وابستگي شديدي دارد.

اين امر موجب مي شود تا وي همواره به دنبال مصرف اين ماده باشد.

كمپ ترك اعتياد در تهران
معتادين، آنقدر به مواد مخدر وابسته هستند كه به راحتي نمي توانند آن را ترك كنند. اين مسئله، آسيب هاي جسمي و رواني زيادي را به فرد معتاد و خانواده او وارد مي كند. كمپ ترك اعتياد در تهران با هدف كمك به افراد معتاد و خانواده هاي آنها فعاليت مي كند. در اين مركز، فرآيند ترك با استفاده از يك برنامه منظم و تحت نظر مددكاران طي مي شود. كساني كه مي خواهند از شر مواد مخدر خلاص شوند و به زندگي عادي خود بازگردند، مي توانند از خدمات كمپ ترك اعتياد در تهران استفاده نمايند.

كمپ ترك اعتياد در تهران


كمپ هاي ترك اعتياد چه اهدافي را دنبال مي كنند؟

كمپ ترك اعتياد در تهران تلاش مي كند تا فضايي امن و آرام را در اختيار معتادين قرار دهد تا آنها بتوانند به دور از هر گونه استرس و نگراني، مراحل ترك را سپري كنند. متاسفانه برخي از كمپ هاي ترك اعتياد، رفتار مناسبي با مددجويان ندارند و اين امر باعث رنجش خاطر فرد و خانواده وي مي شود. اما پرسنل كمپ ترك اعتياد در تهران با مددجويان به عنوان يك بيمار رفتار مي كنند و هرگز افراد مددجو را تحقير نمي كنند. كمپ ترك اعتياد در تهران شرايطي را فراهم كرده تا مددجويان در محيطي سالم و به دور از مواد مخدر، مراحل درمان را بگذرانند. در اين محيط امكان دسترسي افراد به مواد مخدر وجود ندارد. در اين مركز، افراد مي توانند به صورت موقتي به زندگي خود ادامه دهند و در كنار ترك مواد مخدر، از خدمات آموزشي، درماني و تفريحي هم بهره مند شوند. خانواده ها و دوستان مددجويان مي توانند با هماهنگي مركز، ساعاتي را همراه با فرد بگذرانند. اين امر نقش مهمي در تقويت روحيه مددجويان دارد. كمپ ترك اعتياد در تهران به مددجويان آموزش مي دهد تا بتوانند به راحتي احساسات، عواطف و مشكلات خود را بيان كنند. در اين محيط آنها قادر خواهند بود تا از تجربيات ساير افراد هم بهره مند شوند.


كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران

هدف تمام كمپ هاي ترك اعتياد، كمك به مددجويان و ترك اعتياد آنها با استفاده از روش هاي مناسب مي باشد. كمپ هاي ترك اعتياد تلاش مي كنند تا شرايطي را فراهم نمايند كه مددجو بتواند مسير درمان را به درستي طي كند و با شرايطي مطلوب به محيط گرم خانواده و جامعه بازگردد. با اين حال، برخي از كمپ ها با فراهم آوردن امكانات و شرايط بهتر، تلاش مي كنند تا مددجويان، دوره درمان را با سختي هاي كمتري بگذرانند. از جمله اين مراكز مي توان كمپ هاي ترك اعتياد لاكچري، خصوصي و vip را نام برد.

كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران


ويژگي هاي كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران

كمپ ترك اعتياد لاكچري داراي امكانات رفاهي و درماني خاصي است. اين كمپ ها تحت نظر سازمان بهزيستي فعاليت مي كنند. از ويژگي هاي كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران مي توان به رفتار حرفه اي پرسنل و پزشكان، امكانات رفاهي، آموزشي و درماني اشاره كرد. در اين مركز از بهترين روش هاي ترك اعتياد براي مددجويان استفاده مي كنند. براي هر فرد يك اتاق جداگانه و مجهز در نظر گرفته مي شود. كليه امكانات موردنياز فرد در اختيار وي قرار مي گيرد. پزشكان و مشاوران براي هر يك از مددجويان از يك روش خاص درمان استفاده مي كنند. انتخاب روش درمان، با توجه به نوع و ميزان اعتياد فرد صورت مي گيرد.


روند درمان اعتياد در كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران

روند ترك اعتياد شامل معاينات پزشكي، قرنطينه و سم زدايي، مشاوره و درمان روانشناختي، مشاوره خانواده و پيگيري بعد از ترخيص مي شوند. ابتدا وضعيت سلامتي فرد مورد ارزيابي قرار مي گيرد. پزشكان، بيمار را معاينه مي كنند و براي وي آزمايش هايي مانند آزمايش قند خون، تست ريه، سلامت قلب و ... تجويز مي شود.
در مرحله بعد، بيمار را قرنطينه مي كنند و اجازه مصرف هيچ گونه مواد مخدري به وي نمي دهند. اين كار باعث مي شود تا حجم زيادي از مواد مخدر مصرفي، از بدن بيمار خارج شود. پزشك، سلامت بيمار را كنترل كرده و داروهايي تجويز مي كند تا ميزان تشنج و درد وي كاهش يابد. پس از خروج از قرنطينه، بيمار تحت مشاوره و درمان روانشناختي قرار مي گيرد. اين امر نقش مهمي در بهبود سلامت روحي و رواني وي ايفا مي كند. روانشناس در اين مرحله، خدمات متنوعي را به بيمار ارائه مي دهد.
يكي از مراحل مهم در روند درمان بيمار، مشاوره خانواده است. اعضاي خانواده و دوستان، نقش مهمي در بهبود بيمار دارند. موفقيت فرايند ترك اعتياد تا حدودي به كمك خانواده و دوستان بيمار وابسته است. مشاوره خانواده به آنها كمك مي كند تا نحوه رفتار با مددجو را ياد بگيرند و به وي كمك كنند تا بعد از ترخيص، زندگي سالمي را در پيش بگيرد. زماني كه مراحل درمان به پايان رسيد و بيمار با اجازه پزشكان ترخيص شد، بهتر است تا در جلسات روان درماني و روان پزشكي هم شركت كند. كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران، از مددجويان مي خواهد تا بعد از ترخيص هم در اين جلسات حضور پيدا كنند. به اين ترتيب با مشاوران و مددكاران در ارتباط باشند تا در صورت بروز هر نوع مشكلي، سريعا آن را برطرف نمايند.


كمپ ترك اعتياد لاكچري چه خدمات و امكاناتي به مددجويان ارائه مي دهد؟

خدماتي كه در كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران ارائه مي شوند، بسيار متنوع هستند. مددجويان مي توانند در جلسات روان درماني، مشاوره هاي فردي و خانواده، جلسات آموزشي، خدمات سم زدايي، خدمات درماني و ... شركت نمايند. با وجود اين خدمات، افراد راحت تر مي توانند مسير درمان خود را سپري كنند. در اين مجموعه، امكانات رفاهي و تفريحي منحصر به فردي وجود دارد كه از آن جمله مي توان به سونا، جكوزي، استخر، سالن بدنسازي، يوگا، ميز بيليارد، پلي استيشن و ... اشاره كرد.

امكانات كمپ ترك اعتياد لاكچري در تهران


بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران

يكي از مسائل مهم در زمان ترك اعتياد، انتخاب مكان مناسب براي آن است. بسياري از افراد براي انتخاب كمپ ترك اعتياد، از اينترنت، مشاوره با دوستان و آشنايان و ... كمك مي گيرند. برخي توصيه مي كنند كه براي انتخاب كمپ ترك اعتياد مناسب، اطلاعاتي در مورد روش هاي درماني و تجربه هاي آن كمپ به دست آورند. بايد دقت داشت كه بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران، كمپي است كه داراي حداقل امكانات رفاهي و درماني باشد. هر فردي مي تواند با توجه به بودجه خود، يك كمپ ترك اعتياد مناسب را انتخاب كند. امروزه در شهرهاي بزرگي مانند تهران، كمپ هايي ايجاد شده اند كه امكانات و خدمات متنوعي به مددجويان ارائه مي دهند.
اين كمپ ها داراي امكانات رفاهي، بهداشتي و فضاي مناسبي هستند. در اين مراكز، متخصصان و مشاوران حرفه اي و كاربلد مشغول فعاليت مي باشند كه مي توانند خدمات مشاوره اي و درماني مناسبي را به مددجويان ارائه دهند. اين خدمات به مددجويان كمك مي كنند تا بعد از بهبودي، دوباره به سمت مصرف مواد نروند.

بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران


ويژگي هاي بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران

1- داشتن مجوز : بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران، زير نظر بهزيستي فعاليت مي كند. در اين مركز تلاش مي كنند تا كليه استانداردهاي قانوني رعايت شود.
2- بهره مندي از تيم درماني متخصص : كادر درمان يا تيم پزشكي نقش مهمي در موفقيت فرآيند ترك اعتياد ايفا مي كنند. اين تيم شامل پزشك، روانشناس، مشاور، روانپزشك و پرستار مي شود. آنها اطلاعات كافي را در زمينه روش هاي ترك اعتياد دارند و با استفاده از تخصص و مهارت خود مي توانند صدمات ناشي از اعتياد را كاهش دهند.
3- تغذيه مناسب : يكي از نكات مهم كه كمتر مورد توجه قرار مي گيرد، تغذيه مددجويان است. آنها به اين موضوع دقت نمي كنند. اعتياد بر روي جسم و روح مددجويان تاثير مي گذارد و بنيه بدني آنها را تحليل مي برد. تغذيه و برنامه غذايي مناسب باعث تقويت بدن آنها مي شود. در نتيجه راحت تر مي توانند مسير درمان را سپري كنند. در صورت داشتن تغذيه سالم، اثرات ناشي از اعتياد بر روي جسم و روح مددجويان كمتر مي شوند.
4- امكانات و خدمات مناسب : بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران، امكانات متنوعي در اختيار بيماران قرار مي دهد. از جمله اين امكانات رفاهي مي توان به اتاق vip، باشگاه، استخر و... اشاره كرد. خدمات متنوع اين مركز هم شامل خدمات درماني، مشاوره و آموزشي مي شوند. پزشك با معاينه هر فرد، بررسي نوع مواد و ميزان مصرف آن، روش مناسبي را براي درمان انتخاب مي كند. از خدمات آموزشي اين مركز مي توان برگزاري جلسات پيشگيري، ترك و نحوه رفتار با بيمار را نام برد.
5- پيگيري بيماران : يكي از خدمات بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران، پيگيري وضعيت بيماران پس از ترخيص است. با اين وجود بيمار مي تواند بعد از بهبودي هم از خدمات مشاوره اي و آموزشي كمپ بهره مند شود. در برنامه هاي بلند مدت كمپ، اطلاعاتي درباره ي اعتياد و مواد مخدر در اختيار مددجويان قرار مي گيرد. اين برنامه ها نقش مهمي در افزايش آگاهي و تقويت روحيه بيماران ايفا مي كنند.


كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران

اين مركز با مجوز سازمان بهزيستي فعاليت مي كند و برنامه هاي متنوعي را براي بهبود سلامت جسم و روان مددجويان ارائه مي دهد. كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران، وضعيت سلامت روح و جسم بيمار را بررسي مي كند. تيم پزشكي اين كمپ، با توجه به وضعيت بيمار و نوع ماده مخدر مصرفي، روش مناسبي براي درمان انتخاب مي كنند. آنها به صورت منظم، روند درمان بيماران را پيگيري مي نمايند. مشاوران اين مركز به بيماران آموزش مي دهند تا بتوانند بر استرس و اضطراب خود غلبه كنند. فعاليت هاي اين مركز در زمينه ترك الكل و انواع مواد مخدر مي باشد. علاوه بر اين، بيماراني كه از تروما، افسردگي، فرسودگي شغلي و ... رنج مي برند، مي توانند براي رفع مشكل خود از خدمات كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران استفاده نمايند.

كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران


امكانات و خدمات كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران

كمپ هاي خصوصي ترك اعتياد داراي امكاناتي مانند فضاي سبز، استخر، سالن هاي تفريحي و ورزشي، فروشگاه، استراحتگاه، اتاق vip و ... هستند. در اين مراكز، خدماتي مانند جلسات آموزشي، مشاوره و پزشكي به بيماران ارائه مي شوند. بيمار در هر ساعتي از شبانه روز مي تواند از اين خدمات بهره مند شود. كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران از يك كادر درماني حرفه اي بهره مند است. پزشكان اين مركز، هر يك از بيماران را معاينه مي كنند و وضعيت سلامت جسمي و روحي آنها را مورد ارزيابي قرار مي دهند. به اين ترتيب، بهترين روش را براي درمان بيمار در نظر مي گيرند.


هزينه كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران

امكانات و خدماتي كه در كمپ هاي ترك اعتياد دولتي و خصوصي به بيماران ارائه مي شوند، با هم متفاوت مي باشند. هر چقدر امكانات و خدمات بيشتري در يك مركز به مددجو ارائه شود، هزينه درمان در ان مركز هم بيشتر خواهد بود. ضمن اينكه برخي از بيماران در حين درمان، نياز به مصرف دارو دارند كه اين امر هم به هزينه هاي ترك اعتياد اضافه مي شود.


سوالات متداول

1- كمپ ترك اعتياد لاكچري چه امكاناتي دارد؟
در اين مجموعه، امكانات رفاهي و تفريحي منحصر به فردي وجود دارد كه از ان جمله مي توان به سونا، جكوزي، استخر، سالن بدنسازي، يوگا، ميز بيليارد، پلي استيشن و ... اشاره كرد.
2- بهترين كمپ ترك اعتياد در تهران چه ويژگي هايي دارد؟
از ويژگي هاي اين كمپ مي توان به داشتن مجوز، تيم درماني متخصص، برنامه تغذيه اي سالم، امكانات و خدمات مناسب و پيگيري روند درمان بيماران اشاره كرد.
3- هزينه كمپ ترك اعتياد خصوصي در تهران چقدر است؟
امكانات و خدماتي كه در كمپ هاي ترك اعتياد دولتي و خصوصي به بيماران ارائه مي شوند، با هم متفاوت مي باشند. هر چقدر امكانات و خدمات بيشتري در يك مركز به مددجو ارائه شود، هزينه درمان در ان مركز هم بيشتر خواهد بود. ضمن اينكه برخي از بيماران در حين درمان، نياز به مصرف دارو دارند كه اين امر هم به هزينه هاي ترك اعتياد اضافه مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۶:۲۷ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

راه هاي جلوگيري از فراموشي

راه هاي جلوگيري از فراموشي
۳٫ قدم بزيند

زنان يا مرداني كه در به طور مرتب قدم مي زنند بسيار كمتر دچار فراموشي مي شوند. چرا؟ تحقيقات نشان داده است كه فعاليت، ارتباط مغزي را در بخشي كه ذهن مسئول حافظه است گسترش مي دهد.

۴٫ غذاي سس دار نخوريد

بر اساس تحقيقات انجام شده بر روي عادت غذايي بيش از ۸ هزار نفر، استفاده از اين نوع سس ها و غذاهاي سويا دار باعث كاهش قدرت حافظه مي شود. علت آن است كه يك ماده شيميايي موجود در اين نوع سس ها و سويا كه گفته مي شود ضد سرطان و بيماري قلبي است دقيقا عكس اين خواص را با خود دارد.با اين حال يك بار خوردن آن در هفته چندان مشكلي ندارد!

راهكارهايي موثر براي درمان فراموشي و تقويت حافظه
۵٫خواب به موقع

يك استراحت خوب مغز مي تواند اطلاعات بشتر و بهتري را به حافظه شما باز گرداند تا مغزي كه تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد.

۶٫ بيشتر به خودتان برسيد

تحقيقات نشان مي دهد افرادي كه رژيم هاي غذايي بسيار كم كالري در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رساني را بسيار كند انجام مي دهد بلكه از ديگر افراد هم سن و سال خود كه اين رژيم را ندارند نيز كمتر قادر به استفاده از حافظه خود مي باشند. لذا به فكر خود باشيد و رژيم هاي غير موجه را فراموش كنيد.

روش‌هاي تقويت حافظه
۷٫ چاي گياهي بنوشيد

آهن براي عملكرد صحيح حافظه ضروري است و نوشيدني هاي كافئين دار به علت دارا بودن موادي به نام “تانن” (اسيد تانيك) كه ۷۵ درصد آهن موجود در بدن را از بين مي برند.

۸٫ خوردن قند و شكر مصنوعي را كاهش دهيد

اين امر ممكن است در كاهش وزن به شما كمك كند اما نوشيدن بيش از يك يا دو نوشيدني رژيمي در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخريب مي كند. خوشبختانه تاثيرات منفي اين مسئله دائمي نيست و شما به راحتي مي توانيد با قطع مصرف شيريني هاي مصنوعي مجددا حافظه خود را اصلاح كنيد.

درمان فراموشي و تقويت حافظه
براي درمان فراموشي و تقويت حافظه، يك دفترچه يادداشت كوچك براي نوشتن كارهايي كه بايد انجام بدهيد همراه داشته باشيد. اگر در حال انجام كاري مهم حواس‌تان پرت شد، نوشتن كاري كه بعدا بايد انجام بدهيد به شما كمك مي‌كند راحت‌تر آن را به خاطر بياوريد.

مي‌توانيد از اپليكيشن نوت‌پد روي موبايل، تبلت يا كامپيوترتان نيز استفاده كنيد و يك فهرست كوتاه الكترونيكي از كارهايي كه بايد انجام بدهيد تهيه كنيد.برس كشيدن سر و شانه‌ زدن مو، ماساژ سر (به‌صورت روزانه)، موجب ماساژ عمقي رگ‌هاي سر، بهبود جريان خون و عملكرد بهتر مغز و تقويت حافظه مي‌شود.

منبع:نيك صالحي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۵۱ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)

كمپ ترك اعتياد در اصفهان

امروزه وابستگي به مصرف مواد به ويژه مواد مخدر و محرك از پديده هاي پيچيده و شوم جامعه مي باشد. اين معضل جامعه را از امنيت، آرامش و ارزش هاي اخلاقي مورد تهديد و آزار قرار مي دهد. كمپ ترك اعتياد، مكاني براي ترك اعتياد بيماراني است كه به انواع مواد اعتياد دارند.

در اين مقاله با كمپ ترك اعتياد در اصفهان آشنا مي شويم. همراه ما باشيد.


كمپ ترك اعتياد در اصفهان

كمپ ترك اعتياد مكاني با مجوز رسمي از بهزيستي مي باشد كه اقدام به درمان و ترك اعتياد بيماران مي كند. در كمپ ترك اعتياد در اصفهان از روش هاي مختلفي مانند ترك سنتي، روش سم زدايي و ترك با استفاده از متادون براي ترك مواد استفاده مي نمايند كه مرسوم ترين آنها ترك ناگهاني (سقوط آزاد) است. اين نوع روش درمان در بين افراد با نام ترك يابويي نيز شناخته مي شود. كمپ ترك اعتياد در اصفهان به بيماران كمك مي كند تا موادي مانند شيره، كوكائين، ترياك، هروئين، متادون، ترامادول، گل و ... را ترك نمايند. در واقع معتاد به عنوان يك بيمار در كمپ ترك اعتياد پذيرش شده و تا زمان تكميل دوره بهبودي در اين مكان ساكن مي شود.

كمپ ترك اعتياد در اصفهان


بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان

بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان مكاني مي باشد كه كه در درجه اول از كادر درماني مجرب و حرفه اي تشكيل شده است. همچنين شرايطي را ايجاد مي كند تا فرد بتواند با حضور در يك محيط مناسب و به دور از جامعه، اعتياد خود را ترك نمايد. براي ترك هروئين و ماريجوانا لازم است تا بيمار در يك فضاي آرام و به دور از استرس حضور پيدا كند. روش درمان گروهي براي كمك به اين افراد بالاترين ارزش درماني را دارد.
بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان از تمامي امكانات درماني و رفاهي برخوردار است. مزيت ديگر بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان، حضور افراد در محيطي پاك و به دور از هر گونه ماده مخدر مي باشد. ضمن اينكه آموزش هايي در زمينه مهارت هاي ارتباطي، بيان مشكلات و احساسات هم به بيمار داده مي شود. بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان جلساتي براي بيماران در نظر گرفته تا با افرادي با شرايط مشابه خود آشنا شوند. افرادي كه توانسته اند مسير درمان را با موفقيت سپري نمايند و يك جايگاه مناسب اجتماعي پيدا كنند. آشنايي با اين افراد، ميزان اميدواري را در بيماران افزايش مي دهد.

بهترين كمپ ترك اعتياد در اصفهان

 

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان با اهداف گوناگوني به بيماران كمك مي كند. از اهداف اين كمپ عبارتند از:

كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان

1- مهمترين هدف كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان، ايجاد فضايي مناسب و سرشار از آرامش و احترام براي بازتواني و درمان بيمار است. محيطي كه شخص معتاد احساس تحقير و مجرم بودن نداشته باشد و با او مانند يك انسان عادي و بيمار كه نياز به درمان دارد، رفتار شود.

2- يكي ديگر از اهداف كمپ ترك اعتياد خوب، قرار گرفتن فرد مصرف كننده در محيطي به دور از مواد اعتياد آور است. همچنين فرد به هيچ گونه از مواد مخدر دسترسي نداشته باشد.

3- سومين هدف كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان اين است كه بتواند يك محيط موقتي براي زندگي شخصي بيمار فراهم نمايد. محيطي كه امكان حضور دوستان، خانواده و آشنايان فرد در آن وجود داشته باشد. اين عامل نقش مهمي در تقويت روحيه بيمار دارد.

4- در كمپ ترك اعتياد خوب در اصفهان، آموزش هايي در زمينه مهارت هاي ارتباطي و بيان مشكلات، احساسات و عواطف ارائه مي شود. بيمار در اين محيط با كساني آشنا مي شود كه شرايط او را تجربه كرده و پس از ترك به زندگي عادي خود بازگشته اند. اين افراد با بيان تجربيات خود به بيمار كمك مي كنند تا فرآيند ترك اعتياد را با اميد بيشتري به آينده سپري كند.


كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان

كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان مكاني مي باشد كه در درجه اول از كادر درماني مجرب و حرفه اي تشكيل شده است. افراد مشغول در اين مكان به كار خود علاقه مند بوده و بفرد معتاد را به چشم بيمار نگاه مي كنند. كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان امكانات رفاهي و درماني با كيفيت بالايي دارد. هر چه امكانات مجموعه كمپ بيشتر باشد، شرايط براي كمك به فرد معتاد هم بهتر خواهد بود.
استفاده از علم به روز و به كارگيري جديدترين متدهاي درماني نيز از جمله موارد مهمي است كه كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان را از ساير كمپ ها متمايز مي كند.
از لحظه اي كه فرد معتاد وارد كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان مي شود، به مراقبت هاي دلسوزانه، جامع و مشاركتي متصل شده كه با نيازهاي فردي آن مطابقت دارند.
كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان به عنوان بهترين كمپ، يك رويكرد جامع را ارائه مي دهد. همچنين مشكلات جسمي و ذهني بيمار از جمله درمان مشكلات روانپزشكي زمينه اي كه اغلب با اعتياد مرتبط است را بررسي مي كند. اين كمپ ترك اعتياد خدمات متنوعي را انجام مي دهد. از خدمات كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان مي توان به ارائه روان درماني و نوروفيدبك، كلاس هاي كاهش اضطراب و تنش هاي عصبي، ارائه خدمات ورزشي ماننده سالن هاي بدنسازي و ...، ارائه كلاس هاي انگيزشي و زندگي موفق، ارائه خدمات درماني و تفريحي متنوع در محيطي امن و سرگرم كننده و ... اشاره نمود.

كمپ ترك اعتياد خصوصي در اصفهان


كمپ ترك اعتياد Vip در اصفهان

كمپ ترك اعتياد Vip در اصفهان از نظر امكانات، خدمات و هزينه با ساير كمپ ها متفاوت مي باشد. در اين كمپ خدمات تغذيه اي و تفريحي كم نظيري وجود دارد. علاوه بر اين، فرد مي تواند فعاليت هاي ورزشي منظمي را در سالن هاي ورزشي مجهز دنبال نمايد. در كمپ ترك اعتياد Vip در اصفهان براي راحتي افراد، اتاق هاي جداگانه و شخصي در نظر مي گيرند.
اعضاي خانواده و دوستان هم مي توانند در طول دوره درمان، بيمار را همراهي كنند. وجود امكانات رفاهي مانند كافي شاپ، بازي هاي رايانه اي، استخر، جكوزي، سونا و ... شرايطي را ايجاد مي كند تا بيمار با خيالي راحت و به دور از هر گونه استرس و فشار، روند درمان خود را پيش ببرد.
در كنار امكانات تفريحي، كادر درماني و امكانات پزشكي قرار دارند كه بر اساس يك برنامه منظم، وضعيت بيمار را بررسي مي كنند. همچنين تمام جنبه هاي سلامت جسمي و رواني مددجو را مورد ارزيابي قرار مي دهند. امكانات موجود در كمپ ترك اعتياد Vip در اصفهان، پيشرفته تر از مكان هاي ديگر است.

كمپ ترك اعتياد Vip در اصفهان


مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان

بيماراني كه براي ترك اعتياد به مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان مراجعه مي كنند به مدت 3 تا 4 هفته تحت درمان قرار مي گيرند. طول دوره درمان به دوز مصرفي و مدت اعتياد بستگي دارد. هر چه دوز مصرف بالاتر و فرد مدت بيشتري مواد مصرف كرده باشد، صدمات جسمي و روحي بيشتري ديده است. بنابراين مدت زمان لازم براي ترك و درمان نيز طولاني تر مي باشد. روند درمان اعتياد در مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان شامل چندين مرحله مي شود كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.


• مرحله 1: معاينات پزشكي

بيمار بعد از پذيرش در مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان، توسط پزشكان و متخصصين معاينه مي شود. براي بررسي وضعيت سلامتي فرد، او تحت آزمايش هاي خون، تست قند، تست ريه، تست سلامت قلب و ... قرار مي گيرد. در اين مرحله، وضعيت سلامتي بيمار به طور كامل ارزيابي مي شود.


• مرحله 2: قرنطينه و سم زدايي

مرحله دوم، مرحله سم زدايي و قرنطينه است. در اين مرحله، بيمار را در محيطي آرام و به دور از استرس همراه با تجهيزات، قرنطينه مي كنند. بيمار در اين وضعيت، اجازه مصرف هيچ گونه ماده مخدري را ندارد. پزشكان براي كاهش شدت تشنج و درد بيمار، داروهايي تجويز مي كنند. در اين مرحله، حجم زيادي از مواد مخدر مصرف شده از بدن بيمار خارج مي شود.


• مرحله 3: مشاوره و درمان روانشناختي

پس از طي دوره سم زدايي، بازيابي روح و روان بيمار از از اصلي ترين مرحله ترك در مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان مي باشد. طول اين دوره حدود 2 تا 3 هفته است و بيمار تحت نظر روان پزشكان قرار مي گيرد. در اين دوره برنامه‌ هاي تفريحي مانند بازي‌ هاي گروهي و ورزشي نيز انجام مي شوند.


• مرحله 4: مشاوره خانواده

خانواده و حمايت هاي آنها در فرآيند ترك اعتياد نقش مهمي ايفا مي كنند. مشاوران و مددكاران به اعضاي خانواده آموزش هايي مي دهند تا بتوانند با بيمار خود به درستي رفتار كنند. خانواده مي تواند فرد را از نظر روحي و شخصيتي آماده كند تا بعد از بهبودي، ديگر به سمت مصرف مجدد مواد تمايل پيدا نكند.


• مرحله 5: پيگيري بعد از ترخيص

پس از بهبودي و ترخيص از مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان لازم است بيمار در دوره هاي آموزشي و روانشناسي حضور پيدا كند و ارتباط او با مددكار تا مدتي ادامه داشته باشد. ترك اعتياد تنها با سم زدايي و بدون درمان هاي روحي اثر بخشي چنداني نخواهد داشت. احتمال بازگشت به اعتياد بسيار زياد مي باشد. مركز كمپ ترك اعتياد در اصفهان بعد از ترخيص بيماران نيز وضعيت آنها را پيگيري مي كند و براي شركت در جلسات مختلف آنها را دعوت مي نمايد.


كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان

در كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان از روش هاي درماني مختلفي براي بهبود بيمار استفاده مي شود. اين روش هاي درماني با توجه به ماده اعتياد آور و شدت اعتياد فرد، متفاوت است. از جمله روش هاي درماني مورد استفاده در كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان مي توان به موارد زير اشاره نمود.

كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان


1- ترك سنتي

در اين روش، دوز مصرف به صورت تدريجي كم مي شود تا اينكه به صفر برسد. در ترك سنتي در كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان، طي شدن دوره ترك، تخطي نكردن از دوز روزانه و افزايش ندادن در ميان برنامه اهميت بسياري دارد.


2- روش سم زدايي

در كلينيك كمپ ترك اعتياد در اصفهان از روش سم زدايي براي افرادي كه دوز مصرفي بسيار بالايي دارند، استفاده مي شود. در اين روش براي اينكه تحمل خماري براي فرد راحت باشد، از داروهايي استفاده مي كنند كه همراه با بيهوشي بيمار نباشند.


3- روش يابويي

اين اصطلاح كه در كمپ هاي ترك اعتياد، بين معتادان و خانواده آنها رواج دارد به همان روش ترك ناگهاني گفته مي شود. در اين روش، ترك اعتياد به صورت يك روزه و بدون كاهش تدريجي يا جايگزين كردن ماده اي ديگر صورت مي گيرد.


4- ترك با كمك متادون

در اين روش نيز مانند ترك ناگهاني (يابويي) مصرف مواد قطع شده، اما متادون جايگزين آن مي شود. هدف از اين روش كاهش آسيب به بيمار و اطرافيان مي باشد. متادون، طول مدت نئشگي بالاتري نسبت به ساير مواد مخدر دارد. استفاده از متادون به جاي مواد مخدر باعث كنترل عوارض مصرف و خطرات ناشي از آن مي گردد. در عين حال سختي خماري، علائم ترك را نيز كاهش مي دهد.


هزينه كمپ ترك اعتياد در اصفهان

امكانات و خدماتي كه در كمپ هاي ترك اعتياد دولتي و خصوصي به بيماران ارائه مي شوند، با هم متفاوت هستند. هر چه امكانات و خدمات بيشتري در يك مركز به مددجو ارائه گردد، هزينه درمان در آن مركز هم بيشتر خواهد بود. ضمن اينكه برخي از بيماران در حين درمان، نياز به مصرف دارو دارند كه اين امر هم به هزينه كمپ ترك اعتياد در اصفهان اضافه مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۱:۴۷ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)