بلاگ بلاگ .

بلاگ

عوارض قرص های ld

عوارض قرص های ld
قرص های LD برای دختران جوان این دارو درگروه داروهای پیشگیری از بارداری قرار دارد. و برای درمان بعضی بیماریها مانند آکنه ، موهای زاید و نیز کیست تخمدانی استفاده می شود. استفاده از این داروها در مواردی و در بعضی از افراد ممنوع است : اختلالات انعقادی خون ، بیماری عروق مغز یا قلب ، میگرن ، آنژین قلبی و سکته قلبی ، سرطان سینه و یا موارد مشکوک به بدخیمی تومور های کبد ی ، خونریزی باعلت نامشخص .

استعمال دخانیات احتمال بروز مشکلات قلبی را تا ۵ برابر افزایش خواهدداد . استفاده از این داروها بهتر است در زمان بلوغ و تا ۲ سال بعد از تثبیت قاعدگی در دختران استفاده نشود.

قرص های LDقرص های LD
عوارض قرص ال دی برای مجردها
مصرف قرص بارداری در دختران مجرد به منظور رفع کیست تخمدان، آکنه و تنظیم پریود می تواند با تجویز پزشک استفاده شود و در آینده مشکلی برای بارداری ایجاد نمی کند و باعث نازایی نمی شود. اگر علت کیست تخمدان فقط ناشی از به هم خوردن تنظیم هورمون ها در دختران مجرد باشد امید می رود که قرص ال دی بتواند کیست تخمدان را درمان کند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات دلایل دیگر از جمله سردی تخمدان یا عفونت تخمدان هم جزء دلایل ایجاد کیست تخمدان هستند.

قرص ال دی چگونه کار می کند؟
همانطور که می دانید قرص های ال دی در خود یک سری هورمون دارند که باعث آزاد نشدن تخمک ها از تخمدان, در تخمک گذاری می شوند و به این ترتیب از بارداری جلوگیری می کند. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف این قرص ها در بانوان یک سری عوارض دارد که بعد از گذشت چند ماه کم می شود و به تدریج از بین می رود. یک متخصص زنان می گوید استفاده از قرص های ال دی نه تنها نازایی نمی آورد بلکه با محافظت از تخمدان به باروری راحت تر نیز کمک می کند.

بیشترین عارضه ای که از این قرص گزارش شده است در چند ماه اول شروع مصرف که هنوز بدن خود را با آن تطبیق نداده است، پریودی های منقطع و لکه بینی است که به مرور زمان برطرف می شود. اما گاها عوارض قرص ال دی به قدری بر روی شخص زیاد می شود که فرد به قطع مصرف آن می پردازد.

منبع:نیک صالحی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۸:۰۸ توسط:saraa موضوع: نظرات (0)